Krásna konštatácia. Pre nás problém. Po tlakoch z mestského magistrátu(penetrátu od Rema),a tiež z čitateľskej obce(ktoré sa snažíme ustáť v leže) som sa podujal za noc napísať dizertačnú prácu na tému „Piešťany sú mesto a nie mesto“. Citujem list magistrátu:“ Vy sellláci, začnite sa venovac už poránnym témam. Hanobíte mesto a rasu mývalov a krabov. Merkuj, toto neni dzedzina. Venujte sa konečne objektívnym témam. Šak píšete jak selláci o sellákoch“. Text nebol autorizovaný, a preto nám hrozí súd. Podnetná kritika. Mojou odpoveďou je vedecká práca o meste, eo ipso o Piešťanoch. Nech sa páči.
V prvom rozmedzí by som rád nastolil metódu, ktorú aplikujem na následné analyzované tézy. Samotná metóda obsahuje viacero postulátov, ktoré uvádzam v analfabetickom poradí:
5.) overené údaje sú balast
q.) na sever je východ za humnom
§.) ľudia onanujú
8.) rum a kofola
o.) práca predpokladá dôsledok záchrany univerza
Na tomto mieste uvádzam tézy, ktoré považujem za platné v každom meste, ktoré tvoria jadro práce, a ktoré budú neskôr falzifikované, aby boli potvrdené názory magistrátu, ktoré budú neskôr taktiež falzifikované mojím neskorším vyjadrením v médiu PN ZHAS, kde budem tvrdiť, že som bol zmanipulovaný, vohnaný s nožom na krku do toho, aby som napísal antichartistickú prácu(česť).
1.téza: urbánny nihilizmus je imanentný
Mesto je determinované svojimi stenami. Magistrát PN nestihol dostavať múry, a tým potvrdil, že ponorková choroba nihilizmu je autonómny dôsledok. Ilustrujem na niekoľkých príkladoch: V meste nemožno stretnúť človeka. Ak už stretneme človeka, kráča. Ak už kráča, polemizuje o svojom konaní. Ak už polemizuje, je si neistý. Človeka stretávame so zvesenou hlavou alebo v prázdnom dialógu. Nihilizmus? Ďalší príklad, ktorý je bližší pravidelným abonentom: Človek sedí Dodovi. Človek nepije, pretože nemá čo alebo je po opici. Človek nefetuje, pretože nie je feťák(nie ako ja, áno). Reflektuje okolie. Zisťuje, že všetci sú ožratí, dementní, spanilí alebo sfetovaní. Nemá ku komu prisadnúť, tobôž prehovoriť(iba k sebe samému). Lakonická dekadencia? Nie, nihilizmus v plnej absurdite. Posledný príklad: Človek ide po ulici. Prejde ho auto. Prejde ho druhé auto. Tretie..n+1. Po siedmom sa postaví a povie si:“ Ani brejkovať nemám kde“.
2. téza : rešpekt k subkultúram
Subkultúry sú charakteristické pre každé mesto vo svojom pravom slova zmysle. Sú Pn mesto? Opäť sa epicky opriem o empíriu: Jedného dňa som šiel ako honelník do fabriky na výrobu vložiek do suchozipsových akumulátorov naprieč celým mestom. Prvý výjav ma postretol takmer okamžite. „Ľudia vápno, ľudia vápno, haste ma“. Po tomto výkriku som videl 88 lysých mužov knokautujúcich muža v horiacom vápne. S takýmto správaním som sa dosiaľ nestretol, dedukoval som teda, že existuje trenie miestnych subkultúr: Vápnikov,ktorí svojim horením iritujú početnejšiu skupinu mužov bez vlasov. Pri autobusovej zastávke ma žena požiadala, či jej pomôžem vykradnúť obchod, zatiaľ čo sa ona bude na mňa pozerať a dávať basové linky. Opýtal som sa teda vecne:“ Aspoň Rytmusa?“ Neurčito odvetila, že vie len základné tóniny morzeovky. Nepristal som na túto ponuku, no všimol som si ako letmým gestom pokynula blízko stojacej a tá pokynula ďalej stojacej, až sa dostali po Stoja. Vínna sekt-a. Brojaci ľudia proti Tatinovcom, o ktorých som letmo počul v humoristickom denníku Zrno. V práci som podišiel bližšie k zamestnávateľovi, lebo som chcel identifikovať či ide o patinu alebo lesk pier na jeho brade. Okamžite pochopil, o čo mi ide a teda vydal zo seba jeden prenikavý zvuk, ktorý bol zrejme kódom pre ostatných pracovníkov. Obliekli si na seba dresy s nápisom: Odbory. Takú početnú subkultúru som na tomto mieste nečakal. Menovite môžem pokračovať vo vymenúvaní miestnych subkultúr: Daňoví platiči, Bakalári, Otvárači konzeriev nerezovým obuvákom, Informatici, Removia.
3. téza: cestovanie metro-sexuálnou hromadnou dopravou
Člny, metroši, boby. Prostriedky státia na mieste sú mestu imanentné. V Pn možno vidieť na každej ulici. Vidieť človeka v pohybe je nemožné. Vychádzajúc z Koložváryho konštanty, ktorá hovorí nasledovné:“Ak sa hýbem, som vždy v nejakom Bode(nie pre priemerných čitateľov). V každom časovom momente sa človek nachádza v jednom bode. Človek preto stojí“. Áno, pravdivé, ba rozumom neuchopiteľné. Ale vieme, že bývame v meste, pretože kto už kedy videl človeka sa hýbať. Ja viem, že ja nie.
4. téza: mestské záchody
Posledný a takmer nevyvrátiteľný dôkaz sa týka toho, čo nás často tlačí. Áno, ide o naše peňaženky. Mestské záchody nám dávajú pocítiť, že tu sú, pretože nie sú lacné, ba niekedy sú dekorované. Máloktorý ne-metroš vie, kde sa tieto záhadné a ťažko lokalizovateľné zariadenia nachádzajú, ale ich prítomnosť visí vo vzduchu.
mestské záchody a metroš
Záver:
V 1,5 stranovej dizertačnej práci „Piešťany sú mesto a nie mesto“ som sa venoval téme vidiek. Precíznym spôsobom dôkazu-nastoľovaním téz- som potvrdil polemiku, ktorú sa Pn magistrát snažil vytvoriť: ide nám o záchranu Mývalov a polokrabičákov Tesco.
Abstrakt:
Sme mesto a nie mesto. A basta.
Hodnotenie oponenta(Penáz):
Štylistika: vyhovel hygienckým požiadavkám
Gramatika: nevyhovel, odporúča sa dôraz na permanetné návštevy veterinára a Dodovi. Inak mám piči.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára