utorok 24. júna 2008

Redundatne: Rozhovor, ktorý vás dá do pozoru!

Prinášame Vám exkluzívny rozhovor s Krabom, Mrkvicom, Furasom a Mývalom. Týchto mužov je náročné zoskupiť v jeden rozhovor, ale predsa, šťastena nám priala. Rozprávali sme sa v zákopoch za plazivých brejkorových podmazov Mrkvica.






R: Sparno je. Nože, položím otázky. Máte možnosť odpovedať, nič nezamlčať a klamať, mlčať. Poučení?

Krab(K): Dôležité je, že naša telocvičňa...

R: Áno, k tomu sa dostaneme neskôr. Spýtam sa najskôr muža so skúsenosťami, a dlhoročnou praxou vo svojom fachu. Ako sa vám pracuje v súkolí inštitúcie gymnázia?

Mýval(Mý): Pracujeme ako vládzeme, bajočkom.

R: Došlo k nedorozumeniu. Spytovaný bol pán Furas.

Furas(F): ALE DE! Šak som tu len pár rokov, nie jak Mýval, on je muž praxe a španielky.

Mý: Ale FU, už sa červenám. Zasiahol si skalár.

R: Pán Krab, zavidím Vám svorný kolektív. Je dôležité mať príjemné pracovné prostredie. Určite sa táto profesionálna pohoda prenáša aj na žiakov. Úprimne, myslíte si, že školský poriadok je dôležitý a ak áno, v čom?

Kr: Otázka zrejme na mňa. Poporádku. Aká bola tá prvá? Aha, bola len jedna. No, ale späť k telocvični. Stavala sa takmer sama, ale poviem vám, jednoduché to nebolo, najmä zohnat posledných šesdesiatysýc.

R: Pán Luknár, prosím odpovedzte na položenú otázku, predchádzate sled. O telocvični sa budeme rozpraváť až po zmene školy na militaristickú základňu.

Kr: O všeckom hovorí tá militarizácia. Odstránime školský poriadok, odstránime vyhlášky vlády, zákon, ústavu? To ste de videli? Takto to nepôjde. Touto cestou cesta nevedie. Viete, čo mám na mysli?

R: Pýtam sa aj preto, že prišla sťažnosť ohľadom citujem „nehumánneho uzurpátorského poriadku školy“ na školský inšpektorát. Nie je príliš tvrdé prikazovať deťom nosiť PUMY, tenisky, aby si zvykli na protijadrové na hodinách telesnej výchovy?

Kr: Má to svoje opodstatnenie. Psychohygiena a atómové poplachy pomáhajú zvládať túto generáciu. Off record pán redaktor, táto generácia je stratená. Treba ísť späť ku koreňom vojnových stavov. Mier je iba prestávkou vojny. Ako som sa naučil za komunizmu, disciplína musí byt. Iba na tom môžme stavať a udržať poriadok v celej našej svojeti.

Mý: Myslíš mojeť, Ivan?

Kr: Iste.

R: Faktom je, že viacero detí od vás odišlo na druhé piešťanské gymnázium, ktoré je cirkevné. Nebojíte sa, že pri už ubúdajúcich študentoch, svojim zameraním budete strácať záujem o vašu školu a dôjde tak k ohrozeniu jej pôsobenia?

Kr: Nie.

R: Čo vás uisťuje?

Kr: Demografické prognózy ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny. Pozrime sa otvorene pravde do očí. Začínali sme ako všeobecná škola. Pod mojím vedením prešla myšlienka kalokagatie k myšlienke športu ako zmyslu. Vykonávanie telesných úkonov, to je to isté ako vojna. Vojaci len vykonávajú telesné výkony na základe príkazov. Prechod od všeobecného zamerania k vojenskému bol teda logický krok a čaká aj ostatné školy, najmä zahradnícku učňovku. Je to móda, ako by povedali mladí.

Mý: Tam som hral Banderasa.

R: Otázka na vás pán Furas. Šíria sa reči, že beriete čierne peniaze za posilňovňu a púšťate niektorých žiakov po známosti bez poplatkov. Dávame vám priestor, aby ste to celoplošne vyvrátili. Nech sa páči.

F: Dohodneme sa na pive.

Kr: Čože? Úplatky? Nikdy, to nedopustím. Trikrát viac kľukov pri rozcvičkách.

R: Prejdime teda k telocvični...

Kr: Konečne. Je to naša pýcha, budujeme sauny v priekopách okolo telocvične, kde sme nasadili skopčákov na stráženie ostatných drôtov. Dotuje to Remov holding.

R: Ďakujem za rozhovor.

Kr: Tento rozhovor sa ešte neskončil. Načo tu je Mrkvic?

Mý: Púšťa letmé brejky.

Kr: Ty sa čo ozývaš!

Mý: Jabakieho, s prepáčením.

Kr: Opýtajte sa niečo Mrkvica.

R: Koho? Idú tapety, idú?

Mr: Obdeň.

Kr: Môžem povedať vtip o zubároch?

R: Ďakujem za rozhovor.

Kr: Já tých šestysýc nájdem.(inflácia, pozn. R)


Rozhovor nebol autorizovaný. Účastníci v prepise zmenili niektoré vety bez zmeny ich zmyslu. Tento rozhovor už nespravím nidky viac.

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

tak toto ne